2013. október 9., szerda

81 ~ Citromos csoda

Sziasztok!

Végre itt vagyok a citromos recepttel, ami mondhatni elég univerzális, hiszen szinte bármilyen formában megsüthető. :) Az enyém most muffin lett, de volt már torta is. Könnyen elkészíthető, tényleg nagyon finom, szépen díszíthető és ahogy én látom - legalábbis itt nálunk - gyorsan fogy.
Tehát az alap recept az 24 darab muffinhoz íródott, de ez a minimuffin formára van méretezve. Nekem ekkora adagból jön ki 12 darab nagy méretű ( képen majd látszik mekkora ) muffin. A tortához attól függően, hogy mekkora a sütőforma és milyen magas előfordulhat, hogy duplázni kell mindent. :)
Szóval szükségünk lesz:

  • 2 tojás
  • 2 citrom leve 
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg kristálycukor
  • 10 dkg vaj
  • fél csomag sütőpor
  • 20 dkg liszt
  • 2 dl tej
A hozzávalókat teljesen összekeverjük és kész is, ennyi. :)
Saját tapasztalat:
Én először a vajat mikróban kicsit megolvasztom, hogy keverhető legyen, de még ne teljesen folyós. Ehhez hozzáadom az előre kimért kristálycukrot, valamint a vaníliás cukrokat is. Ezután a kettő tojást, egyaránt fehérje és sárgája is mehet bele. Hozzáadom a lisztet és a sütőport, majd mikor már aránylag elkevertük, akkor elkezdjük hozzácsorgatni a tejet. Ezen a ponton hozzá kell tennem, hogy elsőre rettentő hígnak fog tűnni, de ne tegyünk bele még több lisztet vagy cukrot, mert így lesz finom. A citromból én csak a levet szoktam hozzáönteni, viszont aki szereti a héját is lereszelheti, valamint ízlés szerint lehet többet, akár kevesebbet hozzáadni. :)
180 fokon kell sütni,alul-felül sütős opción. ( nem tudom máshogy megfogalmazni. :D )
Én pontosan 20 percig szoktam hagyni, ennyi tökéletesen elég, de tűpróbával azért jobb ha ellenőrizzük először. :)

A muffinok tetejét kicsit megvágtam, mert annyira felpuffadt, hogy lehetetlen lett volna cukormázat kenni rájuk. A máz helyett rakhatunk rá pudingot, porcukrot, lekvárt vagy bármit, amit szeretünk. :)
A cukormáz receptje, amit én raktam rá:

  • 2 evőkanál víz
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg porcukor
Én abba a 20 percbe szoktam összekeverni, amíg sülnek szépen és ha kivettem akkor még mindig várok vele, mert a túl forró sütiktől nagyon felolvadna és lefolyna. Ha ez megvan akkor szórhatunk  rá színes cukordarabokat, reszelt csokit vagy díszíthetjük fantáziánk szerint. :)

Ilyennek kell kinéznie és ilyen híg lesz. :) 

A muffin sütő lehet kivajazva vagy akár muffinos papírral is kibélelhetjük. :)

Én itt nagyon teleraktam és emiatt puffantak fel ennyire, de
egyszerűbb és szebb lesz, ha csak félig rakjuk. :)
A cukormáz hozzávalói. 

Nem a legjobb kép,ajándékba készítettem és a díszítés
itt nem nagyon látszik, de ez egy felirat lett volna. :)
Így nézett ki, amíg nem volt levágva a teteje és nem volt díszítve. :)

Szeretitek a citromos sütiket? Készítettek már ilyet? :)
Ha igen, akkor várom a tapasztalatokat, képeket!

xx
D.




2 megjegyzés: