2014. február 9., vasárnap

86~ A tökéletes brownie

Péntek este volt. Egész nap zsongott bennem a gondolat ' Sütni kéne valamit.'. Az Elle magazinban találtam a receptet, novemberi számban, ha jól emlékszem. Mikor elolvastam annyira nem fogott meg, de pár nappal később mikor rám tört újra a sütési roham, akkor elővettem és megsütöttem. :)
Nézzük is a receptet, hátha valaki kedvet kap hozzá hétfő délután!

Első lépésként összetörjük a csokoládét, lehetőleg minél apróbb darabokra, majd felolvasztjuk forró víz fölött. Egyszer próbálkoztam egy bátrabb, 'nincsidőmelkészülniezértmikróbanfelolvasztom' módszerrel, meg lett az eredménye. Inkább nem részletezném, de azóta inkább maradok a vízgőznél.  Először szerintem érdemesebb a csokit olvasztani, majd utána hozzákeverni a vajat és folytatni a műveletet, de lehet rögtön az elején egybe. 

Ezen a ponton beindítjuk a sütőt, mert innen már tényleg csak a kavargatás van hátra. Gázsütőn hetes fokozat, egyébként 180 fok!  Egy másik tálban a tojásokat a cukorral felverjük, majd mikor megduplázódik a térfogata akkor hozzáadjuk a lisztet és kavargatjuk, amíg csomómentessé nem válik. Ha ez megvolt hozzáöntjük a csokis masszánkat és tovább kavargatjuk. A tepsit kivajazzuk és beleöntjük a brownie alapanyagot. 10 percig kell sütni, de nekem ekkor már nem volt folyós a belseje, tehát tényleg nagyon kell figyelni arra rá! Ízlés kérdése a dolog. Én jobban preferálom, ha ropogós a teteje, nem gond, ha 10 percig sül. Viszont, aki szeretné, hogy folyjon belül a csokoládé annak javaslom a 6-8 percet. :)

Kellemes hetet mindenkinek és jó sütögetést, ha esetleg kedvet kaptatok hozzá! :)
xx
D.




2 megjegyzés:

  1. A "vaj", ami a képeden van, valójában kenyérre való margarin, sütéshez nem a legjobb, próbáld ki legközelebb igazi vajjal, ami leginkább teavaj néven fut a boltokban! :) Úgy lesz ám igazán tökéletes a brownie! Én mindig mikróban olvasztom a csokit a vajjal, a titka annyi, hogy nagyon alacsonyra le kell tekerni a teljesítményt. Bocsi a belevau-ért! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj tudom, igazad van! Nagymamánk is mindig azt mondja, hogy olyannal kéne. De mikor 'rámjön' a süthetnék akkor pont nincs itthon. :D Régen kenyérre is mindig azt kentük.
      Legközelebb kipróbálom úgy, de a vízgőz fölött olvasztásnak olyan jó kis hangulata van. :) Köszönöm szépen a tanácsokat, megfogadom őket! :)

      Törlés